ETHOS
English
Hakemli Elektronik Dergi ISSN 1309-1328
  ETHOSFELSEFE.COM » MAKALE
3 Haziran 2020, Çarşamba  

(9.02.2009, Pts)
SATAN AS THE MACHIAVELLIAN HERO IN PARADISE LOST
ŞEYTAN: KAYIP CENNETİN MAKYAVELCİ KAHRAMANI [Dilek KANTAR KEÇECİ]

ABSTRACT

This study investigates common points between Milton’s and Machiavelli’s attempts to understand interpret the limits absolute power whether it belongs to God or the Prince. Milton characterizes satan as an epic hero with virtù, which is a characteristic lauded by Machiavelli as well. Despite this, when satan is in action, he loses these positive traits and turns to a Prince-like character who can justify the employment of vicious means to reach his aim. In the light of Machiavelli’s and Milton’s republican views, I can say that both satan and the prince are ironic characters which imply a criticism of monarchical power.

Key words: Milton, Machiavelli, Paradise Lost, Prince, Machiavellian Hero


ÖZET

Bu yazıda John Milton ve Niccholo Machiavelli’nin, hükümdarın—ister tanrı ister prens olsun—mutlak gücünün sınırlarını anlama ve yorumlama çabalarındaki ortak yönleri araştırıyorum. Milton, “Paradise Lost” adlı şiirinde tanrıya karşı çıkan şeytanı  Machiavelli’nin politik görüşlerinde de olumlu yankısını bulan cesaret (virtù) ve özgür irade sahibi epik bir kahraman olarak betimler. Buna karşın bu kahraman eyleme geçtiğinde ise amaca ulaşmak için her yolu mübah sayan Machiavelli’nin prens’ine dönüşür. Hem Machiavelli’nin hem de Milton’un cumhuriyetçi görüşleri ışığında yarattıkları prens ve şeytan kişiliklerinin ironik olduğunu ve  monarşik güce karşı örtük eleştiri ögeleri taşıdığı söylenebilir.

Anahtar Sözcükler: Milton, Machiavelli, Paradise Lost, Prens, Makyavel kahramanı.

İlgili Doküman
(ethos3-dilek.pdf, 360 KB)
ARŞİV | KÜNYE | KOŞULLAR | HABERLER | ARAMA | İLETİŞİM | ANA SAYFA
©2006-2020 ETHOS
www.ethosfelsefe.com